2008. szeptember 1., hétfő

PNG - A vadonban - Évi



Hát igen, az elején olyan egyszerűnek tűnt...

Oké, most nem nyöszörgöm el, amit ti is valószínűleg végigéltetek a hat hét alatt, majd a blogomban részletezem. :)

Szóval, mikor rájöttem, hogy nem eszik azt a kását olyan forróm, akkor rámentem a kivárásra.
Nézegettem a képeket, és vártam, hogy jöjjön az ötlet.

És az jött.

Azt vettem észre, hogy gyakran néz úgy ki egy-egy arcfestés, mint a csodás madarak fejének rajza. Nem tudom, ez az én felfedezésem, vagy megtették ezt már komoly antropológusok (ugye azok molyolnak ilyesmivel?), de a gondolat rögtön szülte a következőt: a két, számomra nagyon tetsző dolgot )maszk és madűár) összemosom. Olyan kuba-módszerrel, a fél álarc és a fél madár.


Aztán rajzolgattam egy kicsit, finomítgattam, majd megvarrtam.

A végén meg persze elrontottam az arányokat (konkrétan az maszk állát).


Érdekes, hogy Anikóval mennyire egyet gondoltunk. Én ugyan nem az ólomtechnika miatt gondoltam a fekete tűzést és cakkolást, de valahol az eredmény hasonló lett.

Nekem a módszert egy kép adta, ami egy pápuai bevásárlóközpontban (micsoda szókapcsolat!!!)található.
Valamint az, hogy a zászlóban is túlteng a vörös és a fekete. Biztos voltam benne, hogy ezeket a színeket kell hoznom a munkán, és persze a zöldet, ami ott olyan zöööööld!

A folyamatról néhány kép:
A rajz. És a róla készült skiccpausz minta.
A háttér felvasalása egy ragasztós flízre.

A madár kivarrása.


A maszk csíkjainak felvarrása.
A háromszögekre kipróbáltam egy gyors módszert: csíkban feltettem a piros anyagot, majd végigmentem cikcakkal a mintának megfelelően, aztán a felesleget kivágtam. Gyors és főleg pontos. :)

Így csináltam a szájrészt is, ott azért benne van a gikszer, skiccpauszra rajzoltam a száj mintázatát, és úgy vartam. Psze, hogy a papírt nem sikerült kibányásznom a varrat alól. Majd idővel...
Aztán már csak a háttér tűzése volt hátra.



És a végeredmény, amint felszállt a kopasz fánkra. Épp ment le a nap, úgyhogy egészen meleggé varázsolja a kép színeit.



14 megjegyzés:

Ahama írta...

Kedvesem :)) nem szokok ilyesmit nyilvánosan mondani, pláne leírni, de ez k. jó lett, ha finoman fogalmazunk akkor is iszonyúan jó. Micsoda ötlet, annyira kifejezi, hogy mennyire együtt élhetnek a természettel.
A profi megvalósításról nem is szólva, de az ugye már elvárható :)P.

36évi írta...

Hááát, meg is leptél ezzel rendesen. :))) Igen, valami közös vadonérzés kifejezése volt a célom.

Közben a lányom rávilágított (és igaza van, már én is tűnődtem rajta), hogy az oldalsó piros nem tetszik neki. Behajtotta, és tényleg sokkal jobb lett a cucc. Lehet, hogy hozzányúlok...

Zsuzsuci írta...

Ne nagyon nyúljál hozzá! Így jó, ahogy van. Nagyon eredeti.

dióhéj írta...

hű, ha ezt a képet láttam volna, simán megvarrtam volna a nőci fejét a fél arca elé csüngő valamikkel...jajbocsánat, a te képedről kellene inkább beszélni, de az irigység elveszi az eszemet, hogy mindenki milyen ötletes...szóval ötletes, jók a színei és ami a lényeg, hogy pápuaújgíneás....

Elizanikó írta...

Szerintem is hagyni kéne a pirosat. Az egyébként is nagyon jellemző színük . ez így jó ahogy van ! És jó a madarad is !

Mártamásé írta...

Űber!
Hogy varrni tudsz azt tudtam, hogy jó ötleteid vannak, azt tudtam, de, hogy még mindig ennyire meg tudj lepni, azt nem gondoltam.

Polyák Ildikó írta...

Nem tudom, Évi, abszolút elismerésem a kreativitásért, meg a megvalósításért, de - ne haragudj -valahogy nem jön be. De majd szombaton megvizslatom.

36évi írta...

Kösz, lányok, akkor nem piszkálom. Azért aszombaton megmutatom, miore gondoltam. :)

Ildi, ne izgasd magad, nem haragszom. :) Ha majd meglátjátok a rajzomat, látjátok, hogy az most jobban sikerült, mint a varrás. :)

Névtelen írta...

Nekem nagyon bejön. De sajnálom, hogy molát nem csinált senki. Ez pont azzal lett volna jó.

36évi írta...

Végülis csináltam, csak negatívat. :DDD

Trudi írta...

Nagyon profi, mindig rácsodálkozom a munkáidra.

kastanie írta...

a szabadtéri felvételen annyira tetszik!

Ledeczki Anna írta...

Ebben a fordulóban ez a kedvencem.

36évi írta...

Kösz, Anna, ez aztán jól esik, így kora reggel. :)