2009. február 11., szerda

Virágok virága - Irén


Nem tehetek ellene, amikor jön egy-egy nemzet, sok más mellett a művészetük is eszembe jut…- a hajdani és a mostani is- tekintet nélkül a műfajra. Most is ez esett meg velem. Az Eduardo Catalano argentín építész, képzőművész által tervezetett, mobil műalkotást vittem textilre. Floralis Generalis. Nincs ilyen virág. És mégis van…Mert a Virágok esszenciája. A szirmok nappal nyitott és éjjel zárt alakban láthatóak a nap 24 órájában. A 18 tonnás, 23 m magas acélvirág minden éjjel vörös fényben pompázik. Az éjjeli zárt forma alól csak négy ünnepi alkalom kivétel, ekkor a szirmok tárva várják az éjt, s a csodára vágyókat: május 25. – az 1810-es forradalmuk évfordulója, a tavasz köszöntése, szeptember 20-án, valamint a karácsony és a szilveszter napjai, december 24. és 31.
Munkámat fotó alapján, sablon készítésével, vliesofix-es gépi applikációval kezdtem a saját magam által batikolt pamutvászon anyagok használatával. A félig kész tájképet akrillal festettem, s géppel tűztem készre. Sajnos a 43. fotó sem hozta vissza a kész kép színeit… Szeretem!
(Bocsánat, de tegnap du. 5-kor, amikor épp elkeztem bemásolni Irén képét, totálisan meghalt a számítógépem. Az iskolában meg most jutottam egy kis időhöz.)

12 megjegyzés:

dióhéj írta...

ohohóóóó ez nagyon fáintos lett, de jó, hogy megvarrta ezt is valaki :-)

Dituka írta...

Nem csodálom,hogy szereted,fantasztikus.

Felber Irén írta...

Elfelejtettem,Buanos Airesben látható...

Nagyon belefeledkeztem.

36évi írta...

Nagyon szép, főleg a tükröződés a vizen. Megnéztem az eredetit, nahát, én ezt nem is ismertem. Csodás...
És a házai? Hát azok fenomenálisak, pont, amit szeretek. :) Kösz, Irén!

Cic írta...

Óóóódejó! Rákerestem a neten a FG-ról készült eredeti fotókra is, tudatlanságom egyik bizonyítéka, hogy még csak nem is hallottam róla...
Köszönjük! :-)

Polyák Ildikó írta...

Én mint postás feltöltöttem, de akkor most már kommentelhetek. Nagyon profi munka (természetesen) és különösen tetszik, hogy így "sötétben" varrtad meg. Izgalmas és sejtelmes. Jó lenne (ezt is) élőben látni!

Cic, én se hallottam róla, ha ez vigasztal. Pedig azt hittem, "minden" argentín fotót láttam.

Névtelen írta...

Csoda egy építmény, és csúcs, hogy 23- méterből kellett A4-re kicsinyíteni. Lehet, hogy nekik ez olyasmi, mint nekünk az időkerék? Csak persze szebb. Meg nagyobb. Meg naponta mobil. Nagyon jól hozza az eredetit, ilyen kicsiben is érezni, hogy ez valami igen nagy darab.

Zelnice írta...

Akár egy festmény,gyönyörű!És én sem ismertem az eredetit,jó hogy ezt varrtad!

dióhéj írta...

ezért jó ez a kultúraquiltek, azelőtt én se hallottam róla, de ez volt az első szinte amit találtam, mikor keresgélni kezdtem a fotókat, még fotószerkesztésbe is belefogtam, annyira megihletett

szóval azért is szeretem ezt az egészet, mert a legtöbb országgal kapcsolatban egy csomó érdekes és új dolgot olvasok, látok, amit egyébként sose tennék, majdnem még izgalmasabb is, mint maga az alkotás :-)

Trudi írta...

Nahát, ez csodálatos lett! Sajnos erről még nem hallottam, de ezért vagyunk itt, hogy minél többet megismerjünk egy adott országról. Amikor Argentinára kerestem képeket, sehol nem hozta ezt.

dixike12 írta...

Én is annyi de annyi képet láttam, olvastam könyveket is , de ezzel a témával nem találkoztam, tetszik. A többit előttem Dióhéj leirta.

Mártamásé írta...

Jár a tíz pont. :-))