2009. április 1., szerda

Keresztény Afrika (Violini)

Megkésve bár, de törve nem...vagy mégis...Nehezen, nagyon nehezen fogtam bele, féltem. Argentína nagyon gyorsan összeállt bennem minden szempontból, Kenyáról ezt nem mondhatom.
A beszélő dobokat elvetettem (végül magamnak sem varrtam meg). Aztán hamar meglett a téma, csak a megfelelő képi megjelenítést nem találtam.

Különböző források eltérő (60valahány vagy 70valahány %) , de mindenképpen megdöbbentően magas arányban jegyzik a keresztények számát Kenyában. Számomra legalábbis, aki sosem érdeklődtem Afrika múltja és jelene iránt ez mellbevágó volt. Azt hittem fordított az arány, és a törzsi vallások uralják a terepet, de ez a legmagasabb becslés szerint is max. 10 % !!!

Aztán találtam egy oldalt, ahol a maszájoknak frissen épített adventista templomról volt szó, és egy kép, ahogy gyerekkel a hátukon mennek fel a hegyen az asszonyok a templomhoz. Ez is nagyon kilógott a fejemben élő sztereotípiából...

Aztán olvastam arról is, hogy a kereszténység úgy erősödött meg egyes területeken, hogy az egyházi földek műveléséhez felfogadott helyieknek magasabb napszámot fizettek. Ezen csöppet fennakadtam, mondván milyen dolog már kvázi "megvásárolni" a lelkeket, de a férjem jött az ellenérvvel: a legszebb dolog, ha normális bért adhat valaki mert megteheti, és meg is teszi. Az meg hogy oda húznak az emberek, ahonnan jót kapnak, természetes. A szándékok mozgatórugóit nem fogjuk már megtudni. Ettől függetlenül nagyon furcsa volt a nagy, díszes templomokhoz szokott európai szememnek a deszkabódé látványa, a tudatlan fejemnek meg az új információ befogadása, miszerint Afrika jelentős része hivatalosan (is) keresztény.

Egy fázisfotó, hogy lássátok milyen volt a rozsdám, mielőtt eltakartam :-)


És a végeredmény:


A templomot textilfesték-ecset-filctoll kombinációjával deszkásítottam egy szürke anyagra barnával, aztán felragasztottam a maszájokkal együtt, és már "csak" tűzni kellett. Az eget kézzel (brrr...nem szeretem, de annyira más a látvány), a füvet géppel. Ezt megszenvedtem, mert a jobb oldali dombot BSR-rel 2 órán (!) keresztül gyűrtem, de szakadt, toporzékolt, kihagyott...pedig nem is sárga az anyag (a piros próbaanyagon tökéletesen futott), aztán feladtam, és laza fél óra alatt befejeztem nélküle. Rafiával varrtam rá mégszárazabb fűszálakat, aztán merevítő-cikcakk és kész. Afrika színes, vibráló, engem valamiért mégis a Maszájok c. filmen látott végtelen, nyugodt füves, száraz táj fogott meg.

Legyetek szívesek válaszolni: mi a szembetőűnő hibája (most nem varrásilag gondolom, bár úgy se kíméljetek), amit bárki észre kell vegyen? Én nem vettem észre, csak a férjem, amikor már kész volt, de azóta amióta tudom mit kell néznem nagyon szúrja a szemem :-(

17 megjegyzés:

Elizanikó írta...

Ó, nem kell ott hibát keresni, jó az úgy ahogy van.

Talán a ház egy kicsit olyan látószögből van készítve, ami nem lehetséges valójában.
Ha az oldalát ilyen szögben látjuk, akkor az elejét nem láthatnánk, de nem gond szerintem.

Ha nem kérdezed, akkor fel sem tűnik.

Tetszik a technikai kivitelezésed, jók a tűzések. A rafia a háztetőn meg külön tetszik.

Zelnice írta...

Anikó, egyből beletrafáltál. Akkor ez tényleg evidens kéne legyen. Megragadtam egy gyerek látásmódjánál ...!?

Mártamásé írta...

Szerintem mond azt, hogy nem szabályos négyzet az alaprajz és ez így néz ki, passz.
Annyira tetszik a füves rész, hogy szinte nem is látok mást.

Dituka írta...

Nem tudom mi lenne az amit meg kéne hibaként találni,én nem látok semmi különöset.Talán az egyik fűszál a 17.-sorban nem áll egyenesen?Jó az egész.

Zsupszi írta...

Szerintem egyáltalán nem gond, hogy a ház máshogy áll, mint ahogy kéne. Sőt szerintem ez nagyon beleillik a kép stílusába. És ezzel így sokkal deszkabódésabb.
És nagyon jó lett a kép.

Ahama írta...

egy gyerek látásmódja - egy művész kifejezésmódja ... sokszor nagyon hasonló a kettő :)
Szerintem ez így ahogy van, nagyon is kifejező és tökéletesen illik a képhez kapcsolódó érzésekhez.

Polyák Ildikó írta...

Igen, lehet kukacoskodni, hogy ez a ház már régen lerugult volna, ha így építették volna, de szerintem is teljesen rendben. Tetszik a szimbolikája: kereszt a domboldalon, a felé haladó emberek.
Amúgy, ne felejtsd az angolokat több évszázadig ott ette a fene, persze, hogy vitték a kereszténységet.

36évi írta...

A keresgélés során n is meglepődtem ezen a tényen, é hát fura is elképzelni a maszáj gúnyában üldögélő, imádkozó híveket.
Viszont a kép jó, kicsit nekem sok a teteje, ezt leszámítva klassz, és főleg stílusos. Ez a reffiadolog meg már sokadszorra nagyon tetszik. Összebeszéltetek a hátam mögött? :DDD

Trudi írta...

Nem kell mindennek mértanilag megszerkesztettnek lennie! Ez a művészi szabadság! Hogy ez a raffia miért nem jutott eszembe?!

agibo írta...

Na tessék még egy raffia! :-)
És naggyon odavaló!
Végkövetkeztetés: raffia és rozsdás rongy nagyon bírják egymást.
Igen-igen tetszik a munkád.

dióhéj írta...

Bizonyhogy beleillik, nekem direkt tetszik, hogy így áll a ház, a rafiához, a kesze-kusza öltésekhez pont így dukál, arhaikus templom, archaikus perspektíva :-)

Jó volt olvasni az egész leírást, mintha ott lettem volna veled ebben a rácsodálkozásban.

Zelnice írta...

A rafia nem csak a rozsdát szereti,de Afrikát is - szerintem. Mi másból varrnál száraz füvet?
Igen, én bizony megfeledkeztem arról az angol-uralomról egy kicsit...
Ház-ügyben megnyugodtam, kár h. nem direkt akartam ilyenre.

Zsuzsuci írta...

Hú, de jó lett! Ügyes vagy!(Kár, hogy nem az én rozsdámat használtad, akkor részese lennék a sikerednek:))

Zsuzsuci írta...

Ja, és szerintem egy magasabb hegyről, kicsit balról, vagy egy helikopterről lehet is így látni a házat:)

Névtelen írta...

Mi az hogy helikopterről? az Isten látja így a híveket.

A raffia bevonult a foltos történelembe.igen jól lehet vele száraz füvet varrni.

anyahajó írta...

Nagyon tetszik, szívesen kitenném a falra, ez a lényeg, nem a perspektíva tökéletessége. Ezek az sk festésű anyagok annyival többet tudnak, mint a boltiak!

Cic írta...

Minden elismerésem! :-)
A rozsdás festésért is, hogy ilyen márványos lett - nálam az egyik halovány (abból lettek az agyarak), a másikon meg szinte minden szög kivehető.
A ház meg úgy jó, ahogy van!!! :-)))