2013. január 20., vasárnap

Moche Ayapec


                                                                az elkészült képem
 Történet:                                                                 

Huaca de la Luna   / Hold templom/  Észak-Peruban található, Cerro Blanka városában. A Moche kultúra ie.100 és 800 között volt jelen. Nem volt szervezett állam, vagy birodalom, inkább csak sok kis közösség az óceán parton, közös kultúrával. Jellemzők: nagyon fejlett kézművesség, szépen festett agyagtárgyak, kiváló arany megmunkálás, ügyes csatornarendszerek, agyagtégla épületek. A k. 20 000 lélekszámú városból két nagy templom szerű építményük maradt fenn, a  Huaca de la Sol és Huaca de la Luna /Nap és a Hold templom./
A Huaca de la Sola elsősorban temetkezési hely lehetett, melyet nagyrészt elpusztítottak és kifosztottak. Itt lakott a király és családja, valamint a sámánok és a papnő.A papnőé volt minden hatalom, ő végezte  azt a nagyon sok áldozati szertartást, mellyel próbálták irányítani a megjósolhatatlan időjárás változásokat. Eltűnésüket egy kb. 30 évig tartó áradás és esőzés, majd hasonló szárazság okozhatta.
Cerro Blanka Peruban jelenleg igen jelentős idege forgalmi célpont. 



Huaca de la Luna elsősorban vallási szertartások helyszíne volt. Ez utóbbiban több festett falrészlet is megmaradt egy nagyon jellegzetes Istenség karakterével. Az ő neve Ayapec ,  mintája sűrűn előfordul más kapcsolódó kultúrákban is. Alakját négy  élőlényből ötvözték: haja: polip csápjai  szeme: bagolyé,   az orra: emberi,  fogait  pumától kapta.
Ezt a fal részletet választottam Peru témájához.

a készülő kép:










16 megjegyzés:

36évi írta...

:) Egyet gondoltunk, majdnem ezt a falrészletet csináltam, mikor ráleltem az arany verziójára. Nagyon klassz lett, tetszik! :)

Mártamásé írta...

Tetszik, de kíváncsi lennék, hogyan készült.

Márta néni azéris írta...

Várjuk a végkifejletet!

ezkriszti írta...

Nekem teljesen dobogós, pedig sok-sok a nagyon szép.

Polyák Ildikó írta...

Hihetetlenül profi: annyira, hogy az első képről is azt hittem, hogy az az inspiráció!

ezkriszti írta...

Pont így jártam vele. Pár görgetés után esett le hogy az a kész mű. Akkor jött az áll leesés.

Márta néni azéris írta...

Na most már nekem is leesett.

dixike12 írta...


Tök jó!!!!!Valóban alig lehet megkülönböztetni a fotót a valóditól, én is azt hittem először, hogy egy fénykép.

Tünde írta...

Gyönyörű színek! Csatlakozom az előttem szólókhoz, mert én is azt hittem, hogy az első kép az inspiráció!
Nagyon tetszik!

Trudi írta...

Nagyon profi munka!

Elizanikó írta...

Nekem is leesett az állam. Nagyon szép!

Nóra írta...

Nahát, most este olvasom a véleményeteket, amit köszönök mindenkinek. Próbáltam most, utólag betenni a végére is az elkészült képet,hogy egyértelműbb legyen, de nem tölti be.
Mártamásé! hasonló applikálással készült, minta a tied, csak fordítva kezdtem hozzá, az arccal kezdtem: fehér vászonra megrajzoltam az egész képet,majd kétoldalas ragasztó fátylat vasaltam rá és a többi anyagra is. ezután kezdtem ráragasztgatni a színeket,( ezt a fázist fényképeztem) illetve ahol kilátszott a sötét alap, ott kivágtam a fehéret.Mikor nagyjából meg volt a maszk, akkor húztam le kétoldalasról a papírt ás ragasztottam a festett sötét alapra.A négy sarokra rákerültek a motívumok, ezután jött a vlies,a hátlap és varrtam.Végére maradt a felületi színezgetés..

dióhéj írta...

hűűűű, elakad a szavam...a színek, a kivitelezés, minden...csodás, le a kalappal!

Marika írta...

Nagyon szép munka .

Eleva írta...

Tényleg jól megtévesztettél engem is. A munkád annyira eredeti formájában, színeiben is. Igazi perui motívum. Gyönyörűen kivitelezted, nagyon szép lett.

szizsu írta...

Nagyon szépen tetted át textilbe az eredeti képet, ügyes vagy! Profi munka gratulálok. Tetszik!