2013. január 20., vasárnap

Peru, ahogy én látom

Ez egyszer én is! Én is részt vehettem a kultúraquiltek újabb játékában. Nekem játék. Izgalmas, eredeti. A mostani "feladat" Peru volt. Nem sokat tudtam Peruról, így némi olvasgatás után képnézegetésbe kezdtem és nagyon hamar meg is találtam az ÉN UTAM. Merthogy a Machu Picchus képek mellett sok képet találtam, amin asszonyok és gyerekek voltak. S nyilván, mert jelen helyzetemben ez áll hozzám a legközelebb (8 hónapja gyökeresen megváltoztatta az életem kislányom érkezése), itt le is ragadtam.

A perui asszonyok a hátukon hordozzák babáikat (mint ahogy én is, más okból persze.. Engem a szükség csak annyiból visz rá, hogy hordozott babával jóval mozgékonyabb az ember. Nem kell könyörögni, hogy segítsen valaki feltenni a buszra a babakocsit, biztosan tudom, hogy elég melegen öltöztettem, hisz ruhái mellett a testem is melegíti és kellemesen közel van hozzám, hogy szépen suttogva magyarázhassak neki a világ dolgairól, ami - ha valaki annyit beszél, mint én - elengedhetetlen szükséglet). Szóval a hordozós anyukák láttán tudtam, ez az! Megvan a témám!

Külön öröm, hogy az ő kendőik saját gyönyörű szöveteikből készülnek. Ez utóbbiról azonnal tudtam, hogy mivel szőni nem tudok, hímzéssel fogom megoldani. Ez a kép lett az, amit választottam. Egy perui asszony, ahogy cipeli a terheket (babát és terményeket), de mégis könnyed és légies. Megy a kietlen úton a "semmiben", de megvan mindene. Ott csücsül a hátán.


A babákkal kapcsolatban lenyűgöz, milyen gyönyörűek profilból. És ez a baba éppen úgy néz ki, mint az enyém. Csak a bőre színe más. A kép tehát megvolt. Ekkor szembesültem vele, mennyire esélytelen vagyok a varrógép használatra, hiszen minden kell, ami az én kezemben van, s a tű, olló, varrógép nem babakézbe való. Így aztán a munka nagy részét kézzel varrtam, így alvásidőben és éjszaka is tudtam vele dolgozni. Fogadjátok szeretettel! Peru, ahogy én (Némakertész) látom:
 
 

14 megjegyzés:

36évi írta...

Bobikám, ez annyira édes téma, csodás a kivitelezés is, a rózsaszínért pirospont. Ami a bajom, hogy ez a néni nagyon afrikainak látszik, sehogy sem látom benne az indiánt. :) Ami nem baj, mert tényleg így hordozzák a gyerekeket. :) De tuti, hogy ez perui kép volt?

36évi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
patchwitch írta...

Perui kepnek talaltam es igen, ez nekem is tobbszor szoget utott a fejemben... De hat ki vagyok en, hogy leafrikaizzak egy indiant? A gyerekbuksok stimmelnek, azt ellenoriztem, a noci fejen a cipelocucc is kehet perui (mondjuk csinalhattam volna pirosra es mintazottra, akkor talan tenyleg peruibb lenne.... De benak voltak az osszes piros anyagok...:)) szoval kicsit afrikai feelingu, ezt el kell ismerni, de peruinak talaltam, igy ugy dontottem, biztos egy modern perui, aki utalja a rozsaszint (maris megszerettem) es ezert hanyagolja a nepviseletet.... Vagy mindjart az elejen bakot lottem... De csak nem..... Vagy ma mar a globalizacio vilagaban, (hadd ne legyek baklovo! ) egy Peruban elo afrikai?

36évi írta...

:)))) semmi baj nincs ezzel, a lényeg a mondanivaló, ami hibátlan. És a kendő örök kedvencem lesz. :)
A hősies munkát főleg értékelem, amit a kevéske tamimentes idődben véghez vittél. :)))

Márta néni azéris írta...

Üdv a fedélzeten Te Anya!
Azt hiszem a fejdísz helyett egy kalap illene jobban olyan magas középpel, mint egy előző képen van, ahol üldögélnek. A hajuk nagyon fekete, és sok, a bőrük ennyire nem.

Polyák Ildikó írta...

Igen, inkább afrikai, bár biztos Peruban sem babakocsival tolják az Andokban. Sebaj, maga a téma nagyon helyes. Kimondottan tetszik a fején a zsák. Vittem volna bele egy kicsit több színt, meg a nőt nem pont a kép közepére tettem volna, hanem kicsit balra vagy jobbra.

Trudi írta...

Az ötlet nagyon jó, én talán az utat más színből varrtam volna. A kézi varrás kiváló.

Elizanikó írta...

Nagyon tetszik, csak a bőrszínük kicsit talán túl sötét.

Nóra írta...

Először nem értettem, mi ez a nagy kavalkád: Bob,patchwitch, Némakertész.
de aztán leesett, a Bob is..
Tetszik a kép és az ötletes fejdísz!

dióhéj írta...

zseniális, nagyon tetszik a térbeliség, Ildivel egyetértek a kompozíciót illetően...

Bob írta...

Ah, igen Nora, nemi fiokproblema van, tul sokfele beallitassal mukodom..... Sajnalom, mind en vagyok :)

Marika írta...

Fejdísz a kendő nagyon bejött ,a bőre színére meg ,hát sokat volt a napon ,kész.

Eleva írta...

Nekem így tetszik, ahogy van. Viszont csalódás, hogy ez a BOB nem is pasi! Mint ahogy Nóri, én sem tudtam, hogy ez a név téged takar.

szizsu írta...

csak le ne essen a fejéről a dísz, mert kihullik az ebéd :) Nagy ötlet volt így megvarrni. A színekkel még lehetett volna variálni egy kicsit.